Una amiga d'un amic es vol suicidar
Hola,
Tinc un amic que está molt depre perquè té una amiga a València que es vol suicidar. Ella acaba de sortir de un hospital per haber-se intentat suicidar. Sa mare li diu que l'odia, que desitjaria que no haguès nascut, que hauria d'haver abortat o haver tirat a un contenidor.... En canvi, son pare passa totalment d'ella. En el insti li fan bulling, li peguen pel carrer, la llencen a contenidors, el noi que l'estima passa d'ella... Ella no vol denunciar res, simplement vol acabar en tot.. El meu amic ho ha intentat tot, però no coneix a cap adult més que la conegui excepte els pares d'ella i.. no ajudaran... Que hauria de fer, si es que pot fer alguna cosa?
PD: El meu amic no viu a la mateixa ciutat que ella.
Gràcies per la vostra ajuda
InterPersonal

Hola montse! Sóc l'Eli Aulet .Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs evidentment és molt complicat ajudar a algu qeu no es deixa ajudar.
Seria important qeu des de l'escola o des d'algun lloc que estigui ella la poguéssin ajudar, però és clar , e´s ella qui ha de fer el pas.
Ell només la pot recolzar i escoltar-la i dir-li que hi ha solucions i sortides de la situació actual. Encara que ell no ho vegi. Deu ser molt dur pel teu amic, el pots animar a seguir amb el seu paper, sabent que ell tampoc ho pot controlar tot.
Si hi ha algun adult entremig de referència és important. Pootser ara que ha estat a l'hospital està més controlada i envoltada de professionals. Ella necessita ajuda , és una situació molt complicada. EL teu amic sol no es pot responsabilitzar de tot això.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat