One question for my life
Tinc un problema ja que la gent últimament hem diu la paraula que més odie en aquesta vida, es a dir "Gordo".
Jo pese 100kg just i medeixo 1,75m, se que no està molt bé aquest pes, però cal dir que soc atleta d'élit i practique més esport del que la gent es pensa (10 hores setmanals, 2 hores al dia) i es un esport que requereix molts esforços, però la gent no ho valora i tampoc es creu que faja aquest esport.
Jo tinc la típica panxa cervessera que es fa, però les cames les tinc muscloses... per tant no estic obés. Però cada volta que intente perdre pes, apareix ma mare i en seguide hem be amb el tema de la bulímia, anorexia... i la veritat que tampoc m'abelleix passar males estones amb els meu pares.
Estic gros? Hem sobren kilógrams? He de fer dieta? quina?
Sara Bujalance

Hola! No tinguis en compte només el pes, ja que el pes és una cosa molt complexa i relativa que depèn de moltes coses com la genètica, l'estil de vida, l'activitat física, l'estat de salut... En el teu cas hem de tenir en compte que practiques esport d'élit i, per tant, bona part del teu pes pot ser degut al múscul que hi ha en el teu cos. El més important no és el pes en sí, sinó el teu estat de salut i el teu estil de vida. Si et trobes, en les revisions mèdiques surt tot bé i menges de forma equilibrada a més de fer esport habitualment no t'has de preocupar del pes. Menjar de forma equilibrada vol dir menjar tal i com proposa la piràmide alimentària, aquí la tens:
. I si tot i així tens dubtes sobre el teu pes, ves al metge i digue-li, ja que el pes és un tema de salut i si tenim cap problema és el metge, l'expert en salut, qui ens ha de dir què hem de fer. I més important encara, passa del que la gent pensi o digui del teu pes. El teu cos és cosa teva i els altres no n'han de fer res. Ningú té dret a fer-te sentir insegur per com ets, ja sigui per dintre o per fora, així que ignora'ls perquè no es mereixen que et preocupis pels seus comentaris. Molts petons!!