Paraules!!
Hola!
El meu problema és que sóc una persona que diguin el que li diguin i facin el que li facin sempre és calla i mai contesta per defensar-se i m'agradria fer-ho, però quan ho vaig a fer m'entren ganes de plorar i em poso molt nerviosa i aleshores no em surten les paraules, ja que a mi m'agrada estar tranquila i que ningú em molesti perquè jo tampoc mai molesto a ningú i sempre em porto molt bé amb la gent. També considero que sóc una persona que en les relacions socials em preocupo molt per els dèmes( més que per mi mateixa) i que sempre intento tenir contents als altres perquè tinc por de que s'enfadin amb mi i em deixin de banda.
M'agradaria que em donesio consell sobre la meva consulta.
Gràcies.
InterPersonal

Hola M1999,
Sóc la Laia, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i explicar-nos la teva situació.
Anem a pams. No tots tenim la mateixa rapidesa de resposta quan ens fereixen i algunes persones ens poden fer molt mal amb el que ens diuen. Si sents que en aquell moment no pots contestar, sigues honesta i digues: "això que m'has dit no m'ha agradat / m'ha fet mal i ara no en puc parlar". Ningú ha dit que les discussions s'hagin de tenir al moment, oi? Doncs espera que tu estiguis una mica més tranquil·la i llavors parla amb la persona. Hauràs tingut temps de reflexionar què t'ha fet mal i què t'ha resultat desagradable i també ella hi haurà pensat. Segurament podreu resoldre millor la situació.
Prova-ho, veuràs com sentiràs que tu també hi tens alguna cosa a dir!
Pel què fa en estar pendent dels altres.... és una feina que hauràs d'anar fent mica en mica. Com un entrenament:
Primer. detectant aquells moments en què has prioritzat els altres abans que tu.
Segon. pensant què necessitaves tu.
Tercer. Començant a introduir petits canvis per visualitzar la teva postura.
Veuràs com els altres continuaran estimant-te i valorant-te igual o més del que et penses!
Una abraçada
www.consultajove.cat