Opinió dels altres
Bon dia!
Investigant per internet els problemes que tinc he descobert que tinc fobia social. Es a dir, estic constantment pensant que els altres em jutgen de manera negativa, tinc por a fer moltes coses en públic, i, fins i tot, ho passo fatal a la hora de corretgir un sol exercici a classe. L'any passat això no em passava, ha sigut un problema que s'ha anat agreujant amb el temps. Ara ja ho passo fatal sempre que vaig a classe, estic sempre en tensió i a causa de això, acabo super cansada. A part de que es un problema molt incòmode, es greu per la salut també, i m'agradaria preguntar-vos la vostra opinió i consells. Què puc fer? Teniu algunes tècniques?
Ah! Això es molt important: Creieu que ho podré solucionar abans de que comenci l'any que ve? Perquè realment no em veig capaç de fer batxillerat d'aquesta manera, tot i que trec 9 i 10 a les notes.
Necessito ajuda:(
InterPersonal

Hola bonica!
Primer de tot evitem diagnosticar sense que hi hagi una avaluació d'un professional al darrere, et sembla? Quan llegim les característiques d'una malaltia, tendim a veure'ns-hi reflectits i per això és necessari un ull clínic que corrobori les nostres percepcions.
De totes maneres, sí que hi ha aquesta timidesa que sembla que et bloqueja una mica, oi? Durant l'adolescència sol aparèixer una temporada on estem molt centrats en els altres, en assegurar-nos que formem part d'un grup i que aquestes persones en aprecien. Per tant, és normal que tinguem certa por a ser rebutjats o criticats. Et deixo algunes pautes que pots posar a prova:
- Continua enfrontant-te a la situació. No deixis de fer res per aquesta por.
- Quan surtis a la pissarra, busca la mirada còmplice d'algun teu amic o amiga. Veuràs que et sentiràs més acompanyada.
- Si veus que t'estàs posant nerviosa, diga-ho en veu alta. Si ho dius en veu alta, no estaràs pendent de si els altres ho noten o no i podràs centrar-te en la tasca.
- Baixa el teu nivell d'exigència. No cal que cada vegada que surtis a la pissarra ho facis perfecte! T'has de permetre algun error!
- Relativitza les crítiques. No totes les crítiques són atacs personals i sovint nosaltres ja anticipem les crítiques que ens faran els altres.
Estic convençuda que si ho poses en pràctica no tindràs cap problema amb el batxillerat!
Espero haver-te ajudat una mica!
Laia Sala
www.consultajove.cat