adicció
Hola!
tinc un problema i es que em vaig autolesionar ara farà uns quants mesos, per allà el maig del 2014. Des de llavors he recaigut dues vegades. Li vaig comentar a la meva mare i em va dir que si ho tornava a fer aniria al psicològ i ara fa unes dues setmanes que ho vaig tornar a fer pero no li he dit per por. aquesta vegada m'he tallat practicament per l'angoixa dels estudis i per altres coses, de fet no ho se perque ho he fet, en tenia moltes ganes, no volia fallar a tota la gent que tinc al voltant pero ho necesitava fer i a causa d'aixo m'he fet tot el braç... crec que tinc el sindrome d'abstinencia; si no m'etivoco es com una adiccio a algu i no pots parar...doncs crec que tinc aixo.
no sé si tu em pots ajudar..gracies.
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Davant el que m'expliques et demano que facis dues coses:
1. deixis de tallar-te
2. ho diguis a la teva mare
És important que confiïs en les persones del teu entorn. La teva mare segurament es preocupa per tu i t'ajudarà en tot el que necessitis. Ara mateix és un bon moment per confiar en ella ja que estàs en una situació que tu sola no pots manegar. Veuràs que si ho dius a la família et baixarà una mica aquesta ansietat i també les ganes de fer-te mal.
Les autolesions són enganyoses: sembla que ens ajuden a reduir la nostra ansitat quan és màxima, però el cert és que l'ansietat té un màxim. Això vol dir que quan arriba a aquest màxim, per ella sola ja disminueix. A vegades no podem fer res, simplement deixar que passi i recordar que com a màxim només dura 10 minuts en el seu punt més alt. Intenta recordar-ho el pròxim dia que notis aquesta angoixa. T'ajudarà a no lesionar-te.
Una abraçada molt forta
www.consultajove.cat