Tdah
Bones!
Estic preocupada.. l'altre dia la meva tutora hem va preguntar si tenia TDAH. Jo no sabia el que era, fins que ho vaig buscar a internet. Vaig llegir i em vaig espantar.. tinc la majoria de síntomes..
Distracció a classe, em costa moltissim concentrar-me, xarro molt, em poso en problemes, no puc parar de moure alguna part del cos etc. L'únic síntoma que no tinc és que sóc inteligent i trec bones notes.
Els meus pares no saben res d'això, però no se si tinc hiperactivitat o no. Estic espantada.. Els pares em renyen molt sovint, els professors em renyen sempre etc.
Com saber si tens TDAH? Estic molt preocupada, siusplauu ajudeume
InterPersonal

Bon dia Juls,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns.
Primer de tot et diré que no has de patir per res, no sabem que hauràs llegit per internet, però el TDAH no és una cosa perillosa que ens hagi d'espantar, ni de bon tros.
En segon lloc dir-te que tots aquests "símptomes" que dius que tens no tenen per què ser necessàriament senyals que tens TDAH, hi ha molta gent moguda, que li costa concentrar-se, etc. per motius molt diferents al TDAH.
Per tant, com t'he dit al principi, calma i tranquil·litat, que tant si en tens com si no, no és un tema pel qual preocupar-se.
La manera per saber-ho és anant a un psicòleg que et pugui fer una valoració, sovint ho fan passant una bateria de tests i a través d'aquests et poden fer el diagnòstic. Parla amb els teus pares i que t'acompanyin!!
www.consultajove.cat