(24/2) Segon de Batxillerat. Desesperada.... RES EM SURT BE!!!
Bona tarda... suposo que escriuré un bon munt així que em sap greu...
Estic a segon de batxillerat i el meu somni es arribar a fer Medicina l'any vinent. El problema però es que res em surt com vull. Em tiro hores i hores (i hores) estudiant, fent-me esquemes, resums, exercicis per practicar, etc... i res. No aconsegueixo els resultats que vull... en alguns casos fins i tot em quedo a un 0'1 de suspendre l'examen...
No puc més, estic molt (moltísim) agobiada i angustiada... em venen ganes de plorar cada dos per tres perque cada cop que em donen una nota veig l'entrada a la uni més lluny...
Estudiant em bloquejo, sobretot en química. Em tiro una hora en INTENTAR fer un exercici.. perque no l'entenc perque no se que coi fer.
Es molt frustrant donar-ho tot (i més) de tu mateixa i no aconseguir una merda (amb perdó). Aguantar a gent que amb menys esforç que jo treu 9 i 10 quan ni tan sols ho necessiten per la carrera que han triat i veure'm a mi matant-me per no res, em fa mal i em trenca per dins. Se molt be que no està bé comparar-se amb els altres pero clar, es imposible no fer-ho.
Cada cop caic en un pou més fondo... i cada cop més em costa més sortir-ne. No veig cap esperança en fer una bona selectivitat i arribar a la nota que necessito d'aqui a tres mesos. Ni molt menys. Ho veig tot negre i ja no se d'on treure una miqueta de llum...
La majoria de materies les porto força bé.. pero les específiques, sobretot química i física, les porto fatal... no suspeses, pero molt fluixes, i tenint en compte que son les que més pujen la nota de tall i que dubto MOLTISIM que arribi ni tan sols al 8... no em serveix de res tenir les altres asignatures tan bé.
Necesito consells... alguna persona que no em repeteixi mil cops "entraràs", perque no serveix de res que m'ho diguin, no els crec... necessito que algú em digui com fer-m'ho per tirar endavant, per tornar-me a aixecar, per poder treure millors notes a aquestes dues matèries. No sé, algún mètode d'estudi o alguna cosa. Consells...
Gràcies a qui respongui
P.D: perdó per les faltes... estic força nerviosa.
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns.
Primer de tot dir-te que entenem perfectament tot el que ens dius, entenem perfectament que estiguis una mica angoixada i que de vegades et vingui la por de pensar que no assoliràs l'objectiu que t'has marcat. Però has de ser conscient d'una cosa, aquest pensament no t'ajuda, et bloqueja, fa que et quedis estancada, per tant, en la mesura que puguis abandona'l. No et diem que pensis "entraré", com dius que et diu tothom, però que tampoc perdis el temps en pensar "no entraré"! Inverteix aquests 3 mesos que et queden en pensar: "ho faré el millor que pugui i buscaré eines diferents de les que he utilitzat fins ara". I quan toqui ja et preocuparàs i buscaràs solucions en cas que no entris (que hi ha solucions) o celebraràs que sí que has entrat! Però l'important és que ara et centris en les coses sobre les quals tens un control, i saber si entraràs o no ara s'escapa del teu control.
Dius que les dues assignatures que portes més fluixes són les especifiques, física i química, no? doncs anem a buscar una manera diferent de fer les coses, diferent de totes les altres estratègies que has provat fins ara:
Has parlat amb els professors per explicar-los el que t'està passant per tal que et puguin donar un cop de mà? Has provat d'estudiar amb alguna persona de la classe que se li donin bé aquestes matèries? Has pensat a agafar un professor particular o apuntar-te a classes fora de l'horari escolar durant aquests 3 mesos que queden? El que pots fer és, amb calma, una llista de totes les coses que et podrien ajudar a millorar i que encara no has provat. Posa-les en pràctica, una per una, a veure quin resultat donen! I el més important és que ara et centris en les coses sobre les quals pots actuar, quedar-se aferrat a la por del que passarà en un futur no t'ajudarà. Parla amb el teu tutor o busca ajuda d'algú que et pugui ajudar a relaxar-te i a poder invertir les teves forces en aquelles coses que si que t'ajudaràn!
Molts ànims!
www.consultajove.cat