Ansietat
Bona tarda!
Fa temps que m'estic adonant que tinc molta ansietat, sobretot en époques d'examens (sé que això ho fem com un mecanisme de defensa), però la cosa és que se m'envà de les mans. No sé com controlar-la, quan em ve no paro de menjar fins i tot quan ja estic tipa. No sé com fer-ho per a que en comptes de menjar sense ganes faci algun altre tipo de coses per a calmar-la. Espero que m'hagi explicat bé i em puguis respondre!
Moltes gràcies! :)
InterPersonal

Hola Some1!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
Com hauràs vist, l'ansietat igual que apareix marxa, i com bé descrius és un mecanisme de defensa. Menjar de forma descontrolada parla del teu malestar. De vegades, menjar compulsivament és una manera desesperada de treure's l'ansietat de sobre, això calma momentàniament la teva ansietat però com segur que ja saps no soluciona res.
Algunes de les eines per reduir l'ansietat i que et poden ajudar a gestionar-la millor poden ser la relaxació o el ioga, aprendre exercicis de respiració també et poden ajudar en aquests moments d'exàmens. L'exercici físic també és una manera molt efectiva de canalitzar aquesta ansietat que tens.
De totes maneres, si veus que tu sola no pots controlar-ho, t'animem a que demanis ajuda professional, un acompanyament psicològic sempre t'ajudarà a manejar la teva ansietat sense que et generi tant de malestar. No dubtis en demanar ajuda!
Una abraçada i molts ànims! :)
Mariona Busto
www.consultajove.cat