TiMiiD:(
hola, soc un noi. Fa poc em van canviar d'equip d futbol, em van posa am uns mes bons en teoria, el que passa es que soc na mica timid i tallat, ja fara com 1mes que mian posat i e set incapaç d xerrarme am algu, ames notu com si ells no fesin cap esforç pk jo em pugi integra en el grup, apart d tot axo, quan jugu, en els partits i els entrenus em poso nervios i la cagu constanmen, fins el punt qa casi em tracten com si fos molt dolen, tinc l'autostima pels terres, ames daxo si suma qa estimu mol a una persona i estic patin mol per ella, nse que fer, estic desesparat, uestic pasan fatal, a clase no soc gens tallat, i quan vaig conexe a tots els meus amic d la meva colla tampoc uera gens, no uentenc, ajudeu-me sisplau!
InterPersonal

Bon dia Dimitri99,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal.
Dir-te, en primer lloc, que entenem perfectament com et sents amb això que ens has explicat. De vegades hi ha situacions, que no sabem perquè, ens fan més vergonya que d'altres, i com tu dius, tot i que a la classe i amb els amics de la colla no has estat un noi tímid, amb els del futbol sí que t'ha sortit la timidesa, no et preocupis, és totalment normal que ens passin aquestes coses.
El que nosaltres et recomanem és que et marquis cada dia un petit repte, molt i molt petit, i que en el pròxim entrenament ho posis en pràctica. Es tracta de què cada entrenament puguis fer una petita cosa que ajudi a trencar la timidesa, és important que els reptes que et marquis siguin ben petits, és més fàcil fer-ho així! Ja veuràs que en un temps has aconseguit moltes coses i la situació comença a canviar!! Una altra cosa que pots fer és parlar amb el teu entrenador, si teniu confiança, explica-li com et sents, explica-li el que et passa, que et poses molt nerviós, segur que ell amb la seva experiència et sap donar un cop de mà!!
Pel que fa a la persona de qui estàs molt enamorat, no ens expliques la situació, l'únic que et direm, per tant, és que en la mesura del possible et posis les coses fàcils per no patir. Si aquesta persona no et correspon, intenta agafar distància per oblidar-la i poder conèixer gent nova, i si pel contrari no li has dit mai el que sents, doncs potser et val la pena arriscar-te, enfrontar-te a les teves pors i explicar-li el que sents!
Molts ànims!
www.consultajove.cat