Pors i edaats
Holaa!! Mireu, tinc 16 anys i bueno, vaig conèixer a algú una mica massa gran. Bueno, pos que te 23 i ens vam enamorar perdudament. Ens vam liar i tal i va marxar. Ara torna d'aquí dos o tres mesos i ell te ganes de fer-ho amb mi. Se suposa que açó es delicte, però jo també en tinc moltes ganes perquè me'l estimo. Ja portem dos anys junts i fins ara no m'en havia dit re d'això. (Suposo que es perquè en ocasions jo li he ""insistit""). El problema es que tinc por de que me fassi mal.. A més que me preocupa que ell ja te molta experiència perque s'ha liat amb bastantes ties i jo no.
1. Fer-ho es delicte? Tenint en compte que jo accepto plenament tenir relacions sexuals amb ell.
2. Com li dic que me fa por la meva manca d'experiència?
Es que a vegades crec que li he insistit en el fet de que tenia moltes ganes de fer-ho i no sé com s'ho pendrà això de que tingui aquesta por per la falta d'experiència... P.D: Ell sap que sóc verge.
Gràcies per adelantat!♥
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. No és il.legal, ja que tu ets major de 16 anys (a partir d'ara, l'edat legal per tenir relacions sexuals ha passat de 13 a 16 anys)
2. El millor és que li expliquis tal qual, ja que segurament t'entendrà. És important que ell faci memòria i recordi com pensava i actuava amb la teva edat... Ha de posar-se en el teu lloc! A part, et diria que és millor no insistir a ningú a tenir relacions, ja que no podem pressionar d'aquesta manera (ell també té dret a pensar-s'ho o tenir dubtes, oi?).
En aquests casos, és millor ser sincer i natural, ja que per gaudir de les relacions sexuals el millor és no pretendre que sabem més (ja que s'acabarà notant), i tenir confiança amb l'altra persona (ja que és una cosa molt íntima!)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat