gust
Bon dia! Pues bueno tot comença fa ja uns mesos tenia una parella estable i vam decidir fer-ho. A mi em va fer molt mal, pero pensavem que amb el temps es passaria. Ho vam anar fent un cop per setmana mes o menys i a mi em continuava fent mal. Pero al 5è cop ja vaig disfrutar-lo. Poc despres ho vam deixar i dos mesos despres ho vaigtornar a fer amb ell pero tornava a fer-me el mateix mal del principi. És normal això?
IESP

Hola Tiki!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Les relacions sexuals no haurien de ser doloroses. Probablement el que et passa és fruit dels nervis lògics dels primers cops. Quan estem nervioses la musculatura de la vagina es tensa, no lubriquem tant, i tot això pot dificultar la penetració produint cert dolor. Nosaltres et recomanem que intentis estar més tranquil·la, no aneu directament a la penetració, jugueu, acaricieu-vos, no tingueu pressa i gaudiu de tot el procés. Comuniqueu-vos i guieu-vos mútuament. Si fa mal, pareu, doneu-vos temps i no forceu "la màquina".
Si veus que passa el temps i el dolor persisteix i no millora, et recomanem que facis una visita al ginecòleg perquè pugui valorar-ho i et quedis més tranquil·la.
Una abraçada bonica!
Mariona Busto
www.consultajove.cat