estic precupada
Hola!
Be, quan anava a segon de primària, tenia una mica de panxa, i aixo no m'agradava gens,menjava molt, pero si tenia gana, que hi havia de fer? doncs simplement menjar. pero un dia em vaig afartar de veurem aixi, pero sobretot quan feien polseres vermelles, jo volia ser com la Cristina, ser prima, o mes que aixo. i llavors ja em vaig aprimar bastant. pero, cap a sisè, vaig deixar d'esmorzar, i intentar no menjar gaire, ara menjo menys que quan feia segon (ara tinc 14 anys) quan em miro al mirall veig greix, hi ha greix a treure, i encara que tingui gana, em privo, perque em repugno. no soporto l'olor del menjar. ara, estic lluitant encara mes per aprimar-me. mesuro 1,63 i peso 44 kg, pero jo vull menys. Em passa algu? avegades sem retrassa bastant la regla i em fa mol mal la panxa; te algu a veure?
moltes gracies!!
Sara Bujalance

Hola Noaa! Sí, el retard de la regla i el mal de panxa està relacionat amb el que et passa perquè tens un pes massa baix. De fet, per tot el que expliques és molt possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns són greus i fan molt de mal a la persona, fent que mai se senti prou prima ni bé, i fent-li passar pitjor cada cop. Però tot i ser greus, aquests trastorns es poden curar si la persona demana ajuda. Parla amb els pares i explica'ls què et passa, ells t'ajudaran tal i com tu voldries ajudar-los si tinguessin un problema. Sé que pot costar parlar amb els pares, però ho has de fer. Pensa que tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen el dret i l'obligació, com a pares, d'ajudar-te. Molts petons!!