ajuda plis. es anorexia?
Hola!
M'agradaria preguntarte si pateixo anorexia o algun trastorn alimentari.
Jo quan anava a 2n de primaria tenia panxeta, cosa que no m agradava, pero tenia gana, i no em privava, es clar. Pero al final em vaig afartar de la meva imatge. Ara tinc 14 anys i menjo menys que quan feia segon. Des de sise que no esmorzo, pero esque sento com si acabes de menjar un plat immens. A vegades em fan emportar esmorzar al cole, pero obiament va directe a les escombraries. Pero tot aixo va anar a mes amb polseres vermelles, m encantava la Cris, volia esrar com ella. I des de llavors he volgut estar prima o mes aviat anorexica. M encanten els entrepans del cole i avegades m agafava els diners per si en volia. Pero hi va haver un dia que vaig haver de dir prou. Em repugno, i l olor de menjar la odio. Medeixo 1,63 i peso 45 kg. M agrada que em diguin que em diguin que estic prima pero tambe em molesta perque jo ho veig com una burla. Tinc les mans i peus mol freds, em triga mol a baixar la regla i em fa mol mal la panxa. Ara he comensat a fer exercicis per baixar de pes. I a l estiu cada dia anire a correr. Gracies per tot
Sara Bujalance

Hola Noaa! Sí, el retard de la regla i el mal de panxa està relacionat amb el que et passa perquè tens un pes massa baix. De fet, per tot el que expliques és molt possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns són greus i fan molt de mal a la persona, fent que mai se senti prou prima ni bé, i fent-li passar pitjor cada cop. Però tot i ser greus, aquests trastorns es poden curar si la persona demana ajuda. Parla amb els pares i explica'ls què et passa, ells t'ajudaran tal i com tu voldries ajudar-los si tinguessin un problema. Sé que pot costar parlar amb els pares, però ho has de fer. Pensa que tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen el dret i l'obligació, com a pares, d'ajudar-te. Molts petons!!