M'he de preocupar?
Hola, tinc 17 anys i ja en fa bastants que no em trobo a gust amb el meu cos.
Sé que sóc de constitución ample i que tinc molta musculatura perquè sempre he fet esport, però tot i això em veig gorda, fins al punt que porto dos anys sense posar-me el bikini ni shorts a l'estiu per vergonya.
L'any passat, uns mesos abans d'estiu, vaig començar a vomitar fins que mons pares s'en van donar compte i aleshores em van portar a una dietista, perquè no impedeixen que m'aprimi, només volen que si és el que jo vull ho faci com ha de ser, menjant equilibradament i no vomitant.
La cosa és que, desprès de dietes i menjar menys i fer més esport i mil coses que he provat no hi ha manera de què em vegi millor ni de què m'aprimi, i el problema comença ara, que s'apropa l'estiu i torno a veure que m'el passaré amb pantalons llargs i sense anar a la platja.
El principal dubte que tinc, és que avui, he tornat a vomitar (fins aquí tot normal), però avui he vomitat una mena d'espuma blanca, i volia saber si és normal, o si m'haig de preocupar.
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola! I tant que t'has de preocupar! Provocar-se el vòmit és molt perillós, pots acabar a l'hospital! Així que parla amb els pares sobre el que t'ha passat, ells t'ajudaran. Pel que dius el teu problema principal no està en el pes, sinó en l'autoestima, ja que tot i haver fet dieta, continues sentint-te igual de malament. De forma que la manera d'arreglar això no és intentant aprimar més (i encara menys vomintant! això encara ho empitjorarà tot més!), sinó treballant autoestima. El que necessites és aprendre a estimar-te a tu mateixa, valorar-te de forma positiva, acceptar-te tal i com ets i creure que ets una persona tan valuosa com els altres. Parla amb els pares i els amics sobre això, ells t'ajudaran a sentir-te millor amb tu mateixa i a evitar que aquest malestar que tens acabi sent un trastorn de la conducta alimentària. Molts ànims i molts petons!!