Què passarà? (pes)
Hola,
Porto uns dies tristona... Em veig al mirall i no m'agrado, em vull aprimar. El que estic fent de moment és menjar, però no tant. No menjar postre, no menjar tanta quantitat de menjar, no berenar... Bé, faig esport 5 dies a la setmana, fins i tot 6 a vegades, en faig molt. Però la meva constitució no és precisament la d'estar prima. Ami em diuen que estic molt bé, fins i tot em diuen que estic bona però jo em miro al mirall i em veig molt gorda. Em preocupa no desarrolar-me més, perquè em va venir la regla molt aviat, amb 10 anys. Ara en tinc casi 13, i nose si em creixeran més els pits..No ho se, i m'espanto..
En fi, creus que estaria bé no menjar tant? No vull bomitar, perquè sé que és una cosa dolenta i que em pot perjudicar. Creus que em desenvoluparé més?
Sara Bujalance

Hola JuLia! Primer de tot tranquil·la, després de la regla el cos continua creixent i desenvolupant-se, així que els teus pits creixeran i tot el teu cos, en general, madurará. Per això és molt important que, a més de fer esport, mengis de tot, equilibrat i suficient. Suficient vol dir que no t'has de quedar amb gana! I que no t'has de saltar cap àpat! Menja la quantitat suficient com per quedar-te satisfeta i poder arribar al seguent àpat sense sentir massa gana. No et saltis les postres, el que sí és convenient és que les postres siguin preferentment fruita o iogurt, per exemple. Els pastissos, gelats, etc. també poden ser postres però de tant en tant, no de forma habitual. Així que res de menjar poc, i res de vomitar. Vomitar, tal i com dius tu, és molt perillós per a la salut (es pot acabar a l'hospital, fins i tot!). A més, pel que dius el teu problema no és el cos (el teu cos està bé, i fins i tot t'ho diuen els altres), sinó que el problema està en com et veus tu a tu mateixa, o sigui, és un problema de percepció perquè t'estàs valorant de manera negativa i t'estàs veient més grassa del que realment ets. La solució a això no està en aprimar (perquè aprimar no et fa falta), sinó que està en millorar autoestima. Valorat de forma positiva, donat permís per tenir defectes com tothom i parla amb la teva gent de confiança sobre com et sents. El suport i l'afecte dels teus familiars i amics t'ajudarà a sentir-te bé amb tu mateixa. Molts petons!!