Insegura
Bon dia, desde fa un temps que surto amb un noi mes gran que jo. L'altre dia vam estar parlan sobre tenir relacion sexuals, pero jo estic insegura ja que seria la primera vegada dels dos. Les meves inseguretats son si fa mal la primera vegada, si tinc mes posibilitats de quedar embarassada per ser la primera vegada, tambe i si no sento res o si no entra? Son moltes preguntes que em fan que estigui insegura, jo m'el estimo i tinc ganes igual que ell les te, pero amb totes aquestes preguntes al cap, em fan retirarme.
Gracies.
IESP

Hola Anita!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Vaig per ordre:
1, Quan la gent parla sobre el mal, sol ser perquè en la primera vegada d'una noia es pot trencar l'himen, que és una fina membrana que hi ha a l'interior de la vagina. Aquest himen pot ser que no hi sigui, que ja s'hagi trencat o que sigui molt elàstic i no es trenqui aquella vegada. Però el que pot fer mal en realitat, és el fet d'estar nerviosos o angoixats, ja que la musculatura de la vagina estaria més tensa del normal! (és com si anessis a fer-te un massatge a l'esquena tota nerviosa i tensa... oi que et faria mal enlloc de relaxar-te?)
2. Sí que et pots quedar embarassada la primera vegada, i per això s'ha d'utilitzar el preservatiu igualment! És un mite creure que no fa falta...!
3. El més habitual i normal és sentir plaer amb l'estimulació del clítoris, no de la vagina, de manera que pot ser que amb la penetració no sentis gran cosa ni "focs artificials", però sí una sensació diferent!
4. Si no entra, no cal que us hi capfiqueu. Continueu jugant amb els vostres cossos, i ho torneu a provar un altre dia. Hi ha tot els temps del món, i les presses no ajuden a passar-ho bé, ni creus? Com en tot, cal pràctica, molta comunicació i prendre-ho amb humor :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat