Ana i Mia
Hola! He llegit en una consulta que si vomites no aprimes. Per què? No ho entenc. O sigui, en teoria, si vomites, els nutrients no arriben, i per tant, es com si no haguessis menjat res, no?
Una altra cosa, és dolent fer una dieta de 500kcal diàries durant molt de temps? He trobat a internet una dieta que varia el nombre de kcal ingerides per dia, i un exemple d'una setmana seria: 400kcal, 300, 400, 500, 450, 650 i 650. Passaria algo dolent si la faig?
Per últim, quina diferència hi ha entre l'anorèxia purgativa i la bulímia?
Merci!
Sara Bujalance

Hola! Provocar-se el vòmit no aprima perquè tot i que la persona s'esforci en treure tot el que ha menjat, no aconsegueix expulsar ni la meitat del que havia ingerit. A més, el vòmit és molt perillós, tant que pot, fins i tot, provocar una aturada cardíaca. De fet, l'aturada cardíaca és la causa de mort més freqüent a la bulímia, i això és degut al vòmit. O sigui, el vòmit pot matar. A més, per mantenir un bon pes no cal vomitar, sinó que la única cosa que fa falta és menjar equilibrat i fer esport. Per una altra banda, una dieta de 500 kcal és del tot insuficient, tant que també pot provocar la mort. Un altre cop de nou, la única manera de mantenir un bon pes és menjar equilibrat i fer esport. La restricció alimentària comporta engreixar a mig/llarg termini degut a que el metabolisme reacciona acumulant més greixos davant l'escassetat d'aliment, com a mesura per poder obtenir energia. Així que si realment vols estar prima, ni vòmit ni restricció, menja bé, de tot, suficient i fes esport. La diferència entre l'anorèxia purgativa i la bulímia resideix en el fet de que a la bulímia els afartaments i les purgues són habituals, i en l'anorèxia purgativa són ocasionals, perquè el que predomina és una persona que menja massa poc. Si coneixes a algú que pot estar patint un trastorn de la conducta alimentària és molt important que rebi ajuda especialitzada. Els trastorns de la conducta alimentària són malalties mentals molt greus, que fan patir molt a la persona i que l'enganyen perquè li fan creure que aprimant serà feliç, però és mentida. Com més intenta aprimar més patiment i dolor té la persona. La única manera de superar un trastorn alimentari i recuperar el control de la pròpia vida és demanant ajuda. Molts petons!!