No se que fer
Hola
Tinc 13 anys. Tinc un problema em sento una mica sola, crec que soc masa timida inclus amb les meves amigues em cosa molt ser aincera amb elles, em costa dir el que m'agrada o el que desitgo.
Moltes vegades penso que soc masa madura no se, sento que hi ha coses que fan les meves amigues que jo les veig una tonteria. O per exemple el tema dels nois, a elles els hi ha agradat un munt de nois fins ara i ami només m'ha agradat un i no només per que sigui guapo sino per que e sentit alguna cosa per ell.
No se, de vegades em sento sola ja que sento que elles no m'entenen.
A més a més hi ha hagut una temporada que no he estat gaire bé amb elles i m'han donat ganes de coneixer a gent nova, però m'he donat compta de que no soc capas de coneixer a gent jo sola i de fer amics nous.
Ja no se que fer em podeu ajudar?
InterPersonal

Hola Limonada 842!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Comprenem aquest moment pel qual estàs passant ara. L'adolescència és una etapa de canvi constant i en alguns moments pots arribar a sentir-te una mica sola. Per sort, tot això passarà i veuràs com a poc a poc aniràs trobant el teu lloc i et sentiràs molt millor.
Expressar allò que ens agrada o que desitgem, de la mateixa manera que podem dir allò que no ens agrada tant de forma respectuosa acceptant els pensaments i les crítiques dels altres i no sentir-nos malament ni culpables, es tracta de l'assertivitat, que és una habilitat social que pots aprendre a utilitzar. Com? Començant a expressar el que t'agrada i el que desitges sense vergonya i amb convenciment de forma sempre respectuosa.
Pel que fa als nois, no pateixis, si tu només has sentit alguna cosa per un i les teves amigues per un munt de nois. Cada persona és diferent i ni una cosa és millor ni pitjor que l'altra. Així que tranquil·la!
Per últim, si vols conèixer gent nova, endavant! N'estem segures que sí que ets capaç de fer-ho, tot i que a vegades la timidesa pot fer-nos la "punyeta". Podries apuntar-te a alguna activitat que t'agradi: bàsquet, volei, dansa, pintura... el que tu vulguis! Es tracta que aprofitis per conèixer gent nova mentre t'ho passes bé! Què et sembla? Compartir aficions amb amics és fantàstic i aquesta és una manera d'aconseguir-ho! T'encoratgem a que ho provis! ;)
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat