Tinc molts dubtes
Hola! Neccessito ajuda.
Tinc 14 anys, però tinc molts, moltíssims dubtes.
Sempre estic confosa; trobo que tinc moltes coses a fer però no sé com fer-les. Ossigui, per exemple, m'agrada un noi i no sé com dir-li, no sé com fer que ma mare em deixi sortir, tinc vergonya perquè no sé com cauré a la gent que no conec (s'ha de dir que he patit bullying i potser això té algo a veure)... Hi ha dies que em sento molt malament i no sé perquè. A vegades tinc ganes de plorar sense cap sentit. Em sento extranya!
Sé que l'adolescencia és l'època de dubtar molt, però és normal que tingui tants dubtes???
InterPersonal

Hola @dolescent!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
És del tot normal, així que pots estar ben tranquil·la! Aquesta etapa de la vida és un moment de grans canvis físics, però també psicològics i fins i tot amb les nostres relacions (amb els pares i amics). Dins els canvis psicològics hi trobem la "labilitat emocional", que podria entendre’s com una "muntanya russa" d'emocions. Per això pot ser que hi hagi dies que et sents baixa d'ànim i amb ganes de plorar, i en canvi d'altres estàs fantàsticament bé!
No pateixis perquè és força habitual i només dura una temporada. Així que molta paciència! I en els moments de "baixón", recorda tots els moments d'eufòria i alegria que has passat i que vindran!
Et proposem que facis una llista de totes aquestes coses que vols fer, ordena-les per ordre de preferència. D'aquesta manera podràs anar pas a pas i sense atabalar-te amb tantes coses. Per cada objectiu que tinguis traça una estratègia per aconseguir-ho.
Una abraçada ben forta i bon estiu!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat