Sóc timida....teatre!:'(
hola, tinc 13 anys i sóc noia. El cas és que sóc molt timida. A la mínima que parlo amb algun noi em posso vermella com un tomàquet, sempre que faig exposicions orals em donen ganes de matar el professor perquè és ell qui decideix fer exposicions orals, sempre que parlo amb algú sigui la meva millor amiga (per exemple) parlo molt fluix...etc sóc molt tímida!!
La meva mare vol que perquè tregui aquesta timidesa, al setembre m'apuntarà a teatre. Però a mi no m'agrada el teatre i nose com dir-li perquè no m'apunti!!
Ja li he dit masses vegades que siusplau no m'apunti, però diu que la decisió és seva.
Què faries tu si ta mare et volgués apuntar a teatre i tu no volguessis?
Per cert...timida va amb accent a la primera i?
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La timidesa és un tret de personalitat que tots tenim en més o menys grau. Ens ajuda a observar el nostre entorn i actuar de manera més precisa segons el que s'espera en cada context. Per tant, no és un tret negatiu!
El problema ve quan la timidesa és tant gran que ens impedeix fer allò que ens agradaria fer. No acabem de saber si no vols fer teatre perquè et fa molta vergonya o bé perquè no t'agrada. De totes maneres sembla que la teva mare ja ha pres la decisió, per tant, potser podries parlar amb ella i arribar a algun pacte: provar-ho fins a finals d'any i després decidir si continues o no. (per exemple)
Esperem haver-te ajudat una mica ;)
PD: i sí, tímida va amb accent (és esdrúixola)
Una abraçada!
www.consultajove.cat