La sexualitat i els pares
Hola, m’agradaria fer-vos una consulta molt important per a mi.
Doncs ja farà dos anys que m’agraden una mica els nois i doncs l’any passat va ser el primer cop que em vaig liar amb un i doncs va ser quan ja em vaig adonar de la meva orientació sexual que tirava a homosexual, jo suposadament vaig esperar uns mesos per dir-los als meus pares que m’agraden els nois, quan va ser el moment vaig optar per primer el meu pare (estan separats) li vaig dir i em va explicar que ell ja sabria que arribaria aquest moment perquè jo de petit anava al psicòleg i doncs diu que el psicòleg li va dir que seria homosexual, ja s’ho esperava i m’ha acceptat molt be. La meva mare quan li havia de dir va ser molt mes complicat perquè mai li han agradat els homosexuals ja que quan sortien per la tele canviava de canal o deia quin fàstic, li vaig demanar ajuda a una professora del meu institut per dir-li, a la reunió tot molt bé però quan vam sortir em va deixar de parlar i a plorar i després només feia que cridar-me i dir-me que no em volia, finalment em va portar un altre cop al psicòleg suposadament per curar-me, vaig estar sis mesos anant i jo ja no volia anar i el que vaig fer va ser disculpar-me i dir que m’havia equivocat i que soc heterosexual, desprès d’això ja em tracta molt millor i m’estima. Jo se que soc Gay i tinc novio i me’l estimo molt.
La meva consulta seria, haure de deixar que el temps passi i s’oblidi? I com li podria explicar tot be i que no agafes cap depressió ni s’enfadés com l’últim cop?
Em dic Toni tinc 14 anys.
Esperaré la resposta, gràcies.
Toni.
Elena Crespi

Hola Toni, com estàs?
Primer de tot, gràcies per la confiança. El pas que has fet explicant-ho a casa és molt important i em sembla fantàstic que tinguis el recolzament del teu pare.
Pel que fa a la teva mare, crec que li has de deixar una mica de temps. És una cosa que no s'esperava i que li va sobtar, sobretot si te prejudicis cap als homosexuals. Però tu pots ser l'oportunitat que ella tingui perquè deixi de tenir aquests prejudicis. Però li has de deixar temps perquè faci el seu procés d'acceptació.
Et recomanaria una cosa: no sé si per la teva comarca hi ha alguna associació de gais i lesbianes. Però hi podries contactar. Sinó, a Barcelona, hi ha el Casal Lambda (
) des d'on et poden orientar (els hi pots escriure un mail). allà hi tenen un grup de pares i crec que seria molt bo que puguis parlar amb pares d'altres nois gais i noies lesbianes perquè vegis que molts pares fan un rebuig en el primer moment però llavors, amb paciència i amb la teva ajuda, la teva mare pot anar-te acceptant.
Pensa una cosa: la teva mare t'estima. Independentment del fet que siguis hetero o homosexual. T'estima però els seus prejudicis fan que s'enfadi si li dius que ets gai.
Però ser gai no és res dolent. Gens ni mica.
Esperem haver-te ajudat.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - @tarongesenceres