amigues :(
hola
bueno des de fa un temps amb el grup de amigues del cole tenim un petit problema. tot va començar l'any passat quan ens van separar i jo em vaig fer amb gent que venia nova i a una amiga dons no li va agradar gaire però aixó ja està solucionat. el problema és que aquesta mateixa persona dons ara té un problema amb una altre que també s'ha fet molt amiga de unes nenes que a tothom (dins el grup) els hi cauen molt bé menys a ella i sempre està amb plan "jo no quedo amb ella ni les seves amigues noves perquè ens deixa tirades i tal" i tampoc ens deixa tirades, bueno a ella una mica sí per la seva actitud però nosé a part es van insultar molt durant tot l'estiu i ara ho han arreglet però crec que és només per la educació i tal.. nosé tinc por per aquest curs, no vull que estiguin seperades ni que hi hagin "parts" nosé que fer necessito ajuda mersi.
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure!
L'amistat és una part molt important de la nostra vida, però també l'hem de cuidar. És normal que estiguis preocupada per com serà aquest curs, però és impossible que acabi igual que ha començat. Què volem dir amb això? Doncs que (per sort!) les relacions evolucionen i canvien a mesura que nosaltres també canviem. Us ve tot un any per endavant i passaran moltíssimes coses! Cada una del grup anirà reaccionant com pugui o com sàpiga i això us pot fer unir més a unes, o us pot separar... Forma part de l'amistat.
Intenta saber quines són les teves amigues i què t'agrada d'elles. Amb quines persones et sents còmode i amb quines no. I si hi ha alguna amiga que et preocupa, fes-li saber, ja veuràs com t'agraïrà la teva preocupació. Però tu no pots evitar que dues persones es distanciïn, d'acord?
Una abraçada!
www.consultajove.cat