Apatia?
Hola,
Fa un temps (un any aproximadament) que no tinc ganes de fer res, no surto amb les amigues, no vaig a comprar... L'únic que vull fer és seure i no fer res. Què em passa? Em costa cada vegada més relacionar-me amb la gent, estic sempre evitant a tothom... Ajuda!
InterPersonal

Hola anònima!
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Sovint quan estem avorrits ens costa molt activar-nos. Sembla mentida però funcionem així! Com un cercle viciós, com menys activitat fas, menys ganes tens de fer-ne i fins i tot l'estat anímic també disminueix. És com si el nostre organisme assumís que té poca energia i intentés resguardar-la per si de cas.
Quina és la solució? Intentar no fer cas d'aquesta sensació. Procurar quedar amb les amigues, programar alguns plans... i sobretot! Fer-ho!!
Obliga't un parell de cops a la setmana a fer alguna cosa amb companyia: ja sigui anar a comprar amb la teva mare o quedar amb les teves amigues.
És important que quedis amb gent i que intentis saber què fan a la seva vida, com estan, quines preocupacions tenen... i riure molt! Ja que el riure és un fantàstic generador d'energia!
Veuràs com, si et forces a fer algunes coses, mica en mica et sentiràs millor i cada vegada et vindrà més de gust fer activitats!
Una abraçada!
www.consultajove.cat