problem
Hola , doncs el que vull consultar es que tinc una amiga que hem sigut amigues durant molts anys , i em passat molts bon smoments juntes pero el problema es que jo crec que hi tinc dependencia emocinal ja que sempre volia estar dacord amb ella i deixava de ser jo molts cops per o durli la contraria o coses aixi i m'obessionava amb el que fa i tot , i ara un temps em vaig adonar i vaig deiar de parlari sense motiu aparent i ella no sap perque no li parlo i sesta començant a nefadar , no se si hauria de dirli algo o seguirme allunyant que diuen que es el que s'ha de fer en aquets casos, pero tampoc no vull dirli res , donarli cap motiu i menys dirli el que em passa , aquest any em canvio disntitut per aixo , i vull allunyarmen pero sem fa dificil quan totees les mves amigues em pregunten perque no li parlo que m'ha fet i etc . i tambe saber que sesta enfadant per la meva ignoracio ,pero no vull explicarli el que passa , que faig?
InterPersonal

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Ostres! doncs no ens dónes cap alternativa! Dius que has deixat de parlar-li de cop però que no vols explicar-li què t'ha passat? És normal que s'estigui enfadant, no creus?
No és fàcil adonar-se que un mateix depèn d'una altra persona i sentir que constantment t'estàs adaptant a l'altra persona per agradar-li o estar bé amb ella. I t'animem a continuar amb aquest exercici d'autoconeixement tan sa!!
Però segurament la teva amiga no és conscient d'això i agraïria una explicació. Si tu vols allunyar-te d'ella perquè creus que t'ajudarà, endavant, però dóna-li algun tipus d'aclariment perquè no doni lloc a mals entesos i mal rollo.
No cal que li expliquis tot, però potser que necessites una mica de distància per poder conèixer-te una mica més a tu mateixa i no estar tan influïda per ella.
Com ho veus?
Una abraçada!
www.consultajove.cat