Dues coses (urgent per l'autostima)
Hola, doncs bé, sóc noia, tinc 14 anys i faig 1.68-1.69 ben bé, estic bé d'alçada? Es que jo em veig baixeta, a més, sóc model i hauria de créixer un parell de centímetres més i estic una mica preocupada... I a més está el tema del pes, peso 46-47 jo em veig bé, els demés ara ja em veuen bé altre cop, i no he tingut cap "susto" per aquest tema, però cada cop que em peso em deprimeixo perquè veig que és molt baix i encara que mengi moltíssim no m'engreixo, no aconsegueixo passar dels 47 i estic angoixada i preocupada, a més aixó ha fet baixar molt la meva autoestima... No tinc cap trastorn, és que sóc prima per constitució, què puc fer per agafar encara que sigui un parell de kg? Moltísimes gràcies, un petonàs💋
Laura Medrano

Hola!
El nostre físic ens ve determinat sobretot per la nostra genètica i constitució, i hi ha moltes parts del nostre cos que no podem "decidir" com les volem tenir. Amb l'alçada ho veuràs claríssim: cap persona pot triar quina alçada vol tenir; no existeixen aliments, exercicis, pastilles,... que facin créixer, sinó que cada persona té una alçada diferent depenent de la genètica (això significa que depen de l'alçada dels pares, dels avis, dels tiets,...).
Amb el pes passa el mateix, depen molt de la constitució de cadascú. A les persones que son de constitució prima, els hi costa engreixar. És important que sàpigues que tot i que vulguis engreixar, no es tracta de que comencis a menjar aliments amb sucres i greixos, ja que no és saludable abusar-ne. Has de continuar menjant correctament, de tot i 5 vegades al dia. Si et trobes bé i amb energia no t'has de preocupar. Poc a poc el teu cos s'anirà desenvolupant i apareixeran les típiques corbes de les dones adultes. Has de tenir paciència, no tothom es desenvolupa alhora ni de la mateixa manera. Cadascú som diferents i la importància està en acceptar-nos i estimar-nos tal i com som.
Una abraçada!