Tornu a recaure...? Anorexia...
Hola, fa uns dies vaig fer una consulta.
Fa poc em tornat a l'institut i m'he desanimat.
Totes les nenes tenen un cos espectacular menya doa o tres que estem normals.
Jo faig 1'66 i peso ara 65.
Ser que vaig caure amb la anorexia per sort amb vaig a donar i vaig parar.
Ara crec que he tronat a recaure
No vui mirarme el mirall,perque ae que em deprimire, em vec gorda de panxa i cames.
Cada cop que penso em menjar sem fa un nus.
Abans digem que "disfrutaba" aprimantme deia: uau que rapid m'aprimo cada cop sem noten mes ela osos i m'agrada.
Ara la meva ment es com si em diges torar a fer aixo i et sentiras millor...
Estic asustada...
He recaigut?
Laura Medrano

Hola Anoieta!
L'anorèxia és un trastorn de la conducta alimentaria que si no s'atura ràpid pot arribar a ser una malaltia molt greu. Et felicito per haver-ho sabut detectar i parar-ho a temps.
En general totes estem massa obsessionades pensant que el més maco és un cos prim i sense gens de greix, però això es un ideal de bellesa que està comprovat que no és real. Cada persona som diferent i tenim una constitució física concreta, no podem pretendre tenir tots el mateix tipus de cos ja que sinó seriem tots idèntics... La clau és allunyar-nos d'aquests ideals de bellesa que són tant estrictes i que poden comportar que les persones us obsessioneu tant amb el físic que acabeu caient en malalties greus com l'anorèxia.
Quan la teva ment et diu que si tornes a aprimar-te et sentiràs millor, es un engany i indica que encara no estàs 100% recuperada. És important que sàpigues detectar aquest tipus de pensaments, frenar-los i no fer-ne cas, ja que sinó potser si que tindràs una recaiguda.
Deixar de menjar i aprimar-te no és la solució per agradar-te, sinó que es tracta de tenir una bona autoestima, i l'autoestima no només depen del físic, sinó que la nostra manera de ser i personalitat també hi estan molt relacionades. Has d'aprendre a valorar-te per altres coses i no només pel físic.
Et deixo amb una cita que reflecteix tot això que t'estic explicant: "De totes les coses que portes posades, l'actitud és la més important".
Una abraçada molt forta.