estic perduda..
Avere us explico la nostra història:
La nostra amistat va començar a 1r eso, les dos juguem a basquet i anem al mateix equip (el poble on estem es petit). Ell una altra nena i jo ens vam unir moltissim i ens vam fer super amigues. Ella avans de nosaltres havia tingut una millor amiga que ens va intentar separar de moltissimes maneres pero no ho va aconseguir. Ella i jo em tingut 2 problemes principalent:
-Jo vaig coneixer una nena de cervera i ens vam fer moltissim super rapid tambe gracies al basquet i jugavem contra ella de vegades, bueno llavors la Marta es va començar a posar moltmolt gelos della iens vam discutir moltissimes vegades molt fort. Llavors ella tambe va coneixer una altra nena que tambe vivia lluny i jo tmabe em vaig posar sueper gelos i vam tornar a discutir.(aixo ara ja esta superat)
-Ella anava un dia amb mi i un dia amb laltra amiga i jo em sentia com una merda, aixo va passar moltisimes vegades fins que fa poc vaig explotar i li vaig dir que o canviava o aixo sacabava, sem va posar a plorar, i jo em volia morir... Ara ja esta canvian la cosa i estem super unides, pero no u vec com una amistat normal, es nose, algo que se que nomes podre tenir amb ella, ens diem mutuament que ens estimem que una vida sense laltra no te sentit... Jo crec que mestic enamorant moltissim d'ella, no hi han papallones pero estar amb ella es una de les millors sensecions que he experimentat. Ella ha tingut novios i jo tambè, i no voldra res i com que a ella li importa bastant lo que diu la gent encara menys.. li diria el que sento.. pero se que la seva resposta em destrossara... no puc esperar avere que soc, estic esgotada de veurela i no poder fer res.. Jo no soc d'aquelles persones que nomes vui lio, no, a mi magrada el fet d'estimar de veritat, de compartir els sentiments i ho faria amb ella sense cap problema. Porto així uns 2 anys més o menys i ja no puc més, li dic no li dic.... si li dic la nostra amistat sacabara i sino li dic haure de seguir aixi... avans de contestar m'agradaria que us possesiu a la meva pell a la meva situacio i no digueu bua digali que aixo es molt maco o dir lo tipic que he desperar, necessito una resposta o que em poseu en contacte amb gent que esta en la mateixa situacio sisplau.. perque la puc perdre...
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La veritat és que es nota que t'estimes moltíssim aquesta noia!
El que encara no se és si és com a millor amiga o com alguna cosa més... Pensa que per una amiga podem arribar a sentir coses molt fortes (i voler-la tota la vida amb nosaltres) i això no vol dir que hagi de ser la nostra parella.
Ara bé, si en ella penses d'una manera romàntica i t'agradaria incloure aspectes més propis d'una parella (que és un altre nivell d'intimitat), llavors sí que estariem parlant d'enamorament. I en aquest cas, hauràs de valorar què pesa més: si la por a dir-li arriscan-te a un canvi (potser no canvia quasi res!) o les ganes per expressar el que sents per ella!!
(a més, pensa que si estàs enamorada, la vostra amistat tampoc seria real del tot, ja que hi ha alguna cosa més...)
I per últim, una reflexió: si fos un noi, dubtaries tant de si dir-ho o no? Perquè llavors la teva por no aniria tan lligada a perdre l'amistat, sinó a dir que t'agrada una noia, oi?
Molts ànims maca!
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat