Anorexia sense aprimar
Hola!
Fa uns mesos vaig fer una consulta explicant el meu cas i em vau dir que segurament tinc un tca. El que passa és que últimament no aprimo. Porto des del març menjant menys de 500kcal al dia. Ara estic fent una dieta que es: dilluns 400, dm 300, dc 400, dj 500, dv 450, ds 650 i dg 700. Faig esport cada dia i cremo unes 1000kcal/dia normalment. El problema es que ultimament quasi no aprimo, i estic preocupada perquè des del març nomes he anat aprimant i engreixant, i el maxim que he passat és de 57,7 a 54,1. Què puc fer? Ara peso uns 56 i medeixo 1,66m.
Laura Medrano

Hola de nou,
Dius que a l'anterior consulta que vas fer et vam dir que segurament pateixes un TCA, i a banda d'això suposo que també et vam recomanar que ho parlessis a casa per a que poguessis anar al metge. Els TCA son malalties que poden arribar a ser molt greus i tot i que ara ho vegis com una espècie de joc i inclús que ens demanis consell sobre què pots fer per seguir aprimant, pots acabar patint conseqüències greus per a la teva salut, física i mentalment.
Aprimar i engreixar són coses que el nostre cos fa de forma automàtica i no ho podem controlar tant fàcilment. Amb la poca quantitat de calories que dius que menges en el teu dia a dia, pots acabar desmaiant-te i tenint problemes. Pensa que si el teu cos detecta que estàs menjant massa poc i que passes gana, automàticament el que fa el cos és aprendre a reservar calories. És possible que per això estiguis aprimant i engreixant contínuament.... És urgent que parlis amb els pares i un metge t'assessori sobre l'alimentació que has de seguir.
De vegades ens fa por anar al metge perquè no sabem què ens dirà, però ells saben molt bé què han de fer i com us sentiu. Així podreu començar a treballar per a que et trobis millor amb tu mateixa i li podràs preguntar tots els dubtes que tinguis sobre el pes, l'alimentació, etc.
Si vols, et recomano que pugueu trucar-nos a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) i us podrem assessorar per telèfon. Si vols pots trucar-nos tu, o directament els teus pares. El nostre telèfon és el 93 454 92 75.
Una abraçada i anima't a comentar el que t'està passant a casa i truqueu-nos per telèfon.