Mooolta Vergonya!!
Hola Adolescents! Sóc una noia molt tímida. Tinc 14 anys i m'agradaria perdre aquesta vergonya que tinc, amb els nois sobretot, em fa vergonya que em diguin cualsevol cosa, ajudeume a perdre aquesta vergonya!!! Que podria fer Adolescents???
Graciess
Elena Crespi

Hola guapa!
Doncs primer de tot et diria que la vergonya forma part de la nostra vida i poca cosa podem fer per evitar-la. I pensa que com més vulguis evitar-la... més present estarà.
Per tant, el primer pas important per a poder ser menys vergonyosa és acceptar que ets tímida i que això no t'incomodi.
Pensa que com més vulguis evitar la vergonya i la timidesa... més present estarà.
Tothom és tímid en segons quines situacions. Busca les situacions en les que sents que no ets tímida. Dius que sobretot et passa amb els nois... i pensa que aquesta timidesa i nervis són molt normals i seran els que et faran ser prudent. Avança pas a pas, no pensis que la timidesa es venç de cop, sempre hi haurà una part teva que serà tímida.
Gràcies!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com