Mala relació amb el menjar.
Bones,
Escric una mica desesperada i esque tinc molt mala relació amb el menjar. No ho miro com les altres persones, com una cosa natural, a mi em molesta i em fa la vida una mica complicada.
Mireu, aixo ha començat a la meva adolescència. De petita me controlava la meva mare menjava saludable i bé. Pero va arribar un moment que em vaig ficar professionalment a un esport que va per pes i me feien fer dietes molt estrictes i no menjar durant setmanes amb només 10 anys, també em tenia que pesar davant de les altres persones. Suposo que aixo em va ocasionar una mica de trauma. Perque ho vaig deixar, llavors com ningú em prohibia menjar menjava, i molt. Pero em vaig ficar grassa em va vindre la regla i em va baixar molt l'autoestima. Avui dia, estic fent ballet i es pitjor. Vull aprimar urgentment. En fi, hi ha setmanes que no vull menjar, d'altres que menjo com una posseïda,... Jo sol vull menjar tranquilament i no se com. No tinc gaire força de voluntat per a menjar normal. I me fastidia una mica la vida aquest tema... :(
Si us plau, em podríeu ajudar?
Carlota López Ballestar

Bona nit,
Al llegit el teu missatge ens podem imaginar que ho has passat molt malament amb el tema del menjar i del cos des de que eres ben petita. Cap esport, ni tan sols a nivell professional, hauria de fer que les persones, i menys menors d’edat, estiguin dies, tinguin que deixar de menjar certs aliments, etc.
Com tu dius el problema va començar quan vas iniciar-te en aquest esport a nivell professional i no deixaven de controlar-te el pes i l’alimentació. Té que generar molta pressió que en funció del pes puguis fer allò que t’agrada o no. Creiem que vas fer molt bé deixant-ho, al menys a nivell professional ja que a tu només et feia patir i et promovia conductes molt arriscades.
D’alguna manera aquell temps va fer que la teva relació amb l’alimentació s’hagi tornat complicada i el pitjor de tot, ha acabat repercutint en la teva autoestima.
Pensem que en el teu cas és important que expliquis a casa teva el que et passa i com et sents i demanis ajuda a un psicòleg perquè t’ajudi a sentir-te millor amb tu mateixa, a estimar-te tal i com ets i a poder tenir una relació saludable amb el cos i el menjar. Si t’hi fixes quan tens una nova situació, com ara el ballet, torna a aparèixer el mateix problema.
Si vols també pots venir a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia (ACAB) i t’orientarem del que pot anar-te millor, però pensem que és important que algú t’ajudi ja que sinó pots acabar patint un trastorn de la conducta alimentària, i com saps és molt perillós tant a nivell físic com psicològic.
Quan més et controlis amb el menjar, dient-te que el que has de fer és perdre pes i deixar de menjar més angoixa tindràs i més et descontrolaràs després. És un cercle viciós que has d’aconseguir tallar, però fer aquest camí sola pot ser molt difícil.
Ets molt jove i et queda molt per viure, fes ara el pas i així podràs aconseguir que el menjar i el cos deixin de ser els que et molestin en el teu dia a dia. Val la pena.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Aquí tens la pàgina web d’ACAB www.acab.org
Una abraçada!
Carlota