AJUDA
Hola, tinc un problema molt gros, de veritat.
Tinc una amiga que ha començat l'any d'una manera molt atrevida amb els "paios", sempre havia sigut una nena inocent i tranquila i desde el dia de cap d'any a canviat molt. A tornat a començar a fumar i a beure, ara estem fent 4rt d'ESO i crec que s'hauria de concentrar més en els estudis, del 3 no passa i la seva familia esta molt preocupada. La van posar a un grup de Whatsapp de porretes i de drogats i ella es fa la "xunga" i actua com si no fos ella. Porta un lio en 4 "paios" actualment i jo li vaig dir que s'hauria de ficar el freno pero hem va dir que volia experimentar. No se com dir-li que això no està be perque li està trencant el cor al que l'hi fa mes cas i l'està utilitzant com una cura perquè abans li agradaven 3 i passaven els 3 d'ella. Ara mateix està bé, però el seu "xicot" (en teoria) no. M'obri ell tots els dies i m'utilitza per desfogar-se perquè ja no l'aguanta i no sap com desfer-se d'ella, li fa por. Se que no soc ningú per dir-li el que ha de fer o ha de deixar de fer, però necesita ajuda.
Si adolescents.cat ho ha publicat i estàs veient això, ja saps la veritat. Un kiss:*
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. Amb aquesta consulta ens mostres que estàs molt preocupada per la teva amiga, esperem que aviat pugueu estar com estàveu.
Malauradament no pots fer altre cosa que estar allà si ho necessita, però cada persona és responsable de les seves accions, si fuma, beu i va amb 4 "paios", si alguna cosa es complica haurà de resoldre la situació ella sola, les conseqüències l'afectaran a ella directament, i possiblement les persones que l'estimeu patireu perquè no la veureu bé. Però potser ara mateix no és capaç de veure el patiment que provoca en les persones que l'estimeu.
Com amiga seva, només pots fer una cosa, recordar-li qui és, recordar-li que el que fa li farà mal i que està fent-vos mal a les persones que us preocupeu per ella.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat