Dubtes sobre amics amb dret
Tinc alguns dubtes i tot i que ho parlat amb amigues voldria l'opinió d'un adult. La situació és la següent:
Jo abans sempre tenia ganes de trobar novio, algú per estimar i que m'estimés. Vaig rebre forces decepcions sense arribar a tenir-lo i finalment l'estiu passat vaig conéixer algú, pensaba que per fi havia arribat el que tant havia esperat. Només vam durar tres mesos. Les setmanes finals ni em feia cas i jo vaig ser estúpida i pensant que si ho feiem tot tornaria a la normalitat. A part, volia perdre la virginitat amb ell, perquè l'estimava. Després de fer-ho em va deixar.
Des de d'aleshores no vull saber absolutament res de novios. Res. Per altra banda, un temps després de deixar-ho va venir un amic que va anar a viure fora. Ens vam liar. Sempre hi havia hagut aquella "química", atracció. Des d'aquella vegada sempre que ve ens liem (nadal, carnaval). Va venir a setmana santa i com que vam tenir més temps per passar junts vam acabar fent-ho.
Estarà tot l'estiu a la ciutat. Tenim quelcom "especial". Crec que hi ha la possibilitat de que siguem amics amb dret. A més, ell em va descobrir el sexe vertaderament ja que quan ho vaig fer amb el meu ex va ser una merda. Les preguntes que tinc són:
- M'haig de sentir malament? Ser una guarra per tenir relacions amb algú que no és el meu novio?
- Li haig de dir a la meva mare? Crec que és una qüestió massa personal com per dir-li. A més, no ho entendria, la decepcionaria
- Ho passo molt malament pensant si em quedo embarassada o no. Encara que no sigui el meu novio estaria malament fer servir pastilla i condó a la vegada?
- Tinc por de començar a sentir alguna cosa més, se suposa que em deixat clar qué volem. Què puc ver per evitar-ho?
- Ja que he començat a tenir relacions, hauria d'anar al ginecòleg? La meva mare no sap que ja no soc verge...
En conclusió, que m'agradaria mantenir aquest tipus de relació però tot i que crec que amb 18 anys no està malament viure la teva sexualitat em far por penedir-me.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'Iesp. Per no deixar-nos cap pregunta per respondre, les copiarem totes i les anirem resolent una a una:
- M'haig de sentir malament? Seré una guarra per tenir relacions amb algú que no és el meu novio?
No t'has de sentir malament per res, el sexe és una esfera de la nostra vida i mentre la vivim com, quan i amb qui nosaltres vulguem, i tenint en compte les recomanacions relacionades amb la salut, no hi ha problema. Això no et definirà com a persona (o no hauria).
- Li haig de dir a la meva mare? Crec que és una qüestió massa personal com per dir-li. A més, no ho entendria, la decepcionaria.
Això dependrà de la relació que tinguis amb ella i pel que creus que ho hauries de fer, els motius.
És normal que ho passis malament, l'embaràs és una possible conseqüències de les relacions sexuals sense protecció. Pots utilitzar doble mètode anticonceptiu: hormonal i de barrera. Quan parlem de pastilla, nosaltres parlem de les pastilles anticonceptives. Si fas referència a la pastilla del dia després, aquesta NO és un mètode anticonceptiu, és un mètode d'urgència i NO es recomana l'ús freqüent d'aquesta pastilla.
El sexe, rara vegada va aïllat de l'afecte, per tant, és molt difícil controlar els teus sentiments. Si sents quelcom més per ell, no ho podràs evitar. El que sí que podràs fer és ser sincera amb tu mateixa, si sents alguna cosa més, parla-ho amb ell.
Seria bo que anessis al ginecòleg, la salut és important!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat