Problemes amb el pes
tinc molts dubtes sobre si el meu pes es el corresponent per a la meva edat, a vegades miro a les meves amigues i penso que estic per sobe del meu pes. A vegades depen de quna roba em posi em vec malament, i no vaig comode perque em passo el dia pensant en si s'hem ve o no s'hem veu gorda. Porto un ritme de vida bastant saludable pero les dietes no son lo meu. Que puc fer er aprimarr o com a minim per veurem millor?
Grácies!!!!
Carlota López Ballestar

Bona tarda bonica!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Pel que expliques el problema està relacionat amb l’autoestima, és a dir, en com et veus i com et sents amb tu mateixa. Quan es dona molta importància al que pensen els altres i a agradar-los, de la mateixa manera que quan tens aquella veueta interna que no deixa de dir-te coses negatives sobre tu, és perquè no et sents bé amb tu i perquè tens una baixa autoestima. Primer de tot has de pensar que la perfecció no existeix, el que veus a la televisió i a les revistes no és real i en segon lloc no t’has de comparar amb les amigues ja que cada persona té una predisposició genètica diferent. La genètica marca en un 85-90% el nostre pes i la nostra musculatura i en un 100% la resta de parts del cos (ulls, nas, boca, forma de cos, forma de cara, cabell, etc.). Per això no ens em de comparar. A més, sempre que ens comparem amb els altres és perquè pensem que són millors que nosaltres, de manera que l’únic que aconseguim és sentir-nos pitjor amb nosaltres mateixos.
Intenta no fer-ho i esforçar-te per dia a dia millorar la teva autoestima, acceptant-te tal i com ets. Si veus que dintre d’un temps segueixes sentint-te així a vegades pot anar bé l’ajuda d’un psicòleg, per poder aconseguir estimar-te a tu mateixa.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar