Acne
Hola!
Sóc una adolescent amb el problema més normal del món: tinc acne.
La cosa és que tinc molt d'acne a l'esquena i a la cara i no sé què fer. Em rento la cara dos cops cada dia amb sabó d'alepo i a la nit em poso oli d'arbre de te. Fa temps vaig anar al metge i em va recomenar l'homeopatia i prenia silici, però res d'això m'ha servit.
Ja no sé què fer, m'alimento tant bé com puc i ara que s'acosta la calor no em puc posar samarretes de tirants perquè se'm veu l'esquena i no m'agrada gens...
Què em recomaneu? Torno al metge?
Moltes gràcies!!
Laura Medrano

Hola guapa,
Com bé dius, tens el problema més normal del món: l'acné.
Els adolescents (i també molts adults) tenen freqüentment grans que depenent de la persona tenen més tendència a sortir a unes parts o altres del cos. Tot i així el més habitual és cara i esquena, com en el teu cas.
Si t'hi fixes has provat uns quants productes i cap t'ha funcionat del tot, i això és perquè els grans ens surten per canvis hormonals que fa el nostre cos... El nostre consell és que tinguis uns bons hàbits d'higiene, que et rentis la cara sempre cada vespre i et treguis tot el maquillatge que portes (si et maquilles) i que de tant en tant et rentis la cara amb algun sabó exfoliant per acabar d'eliminar impureses. Un altre consell és que no et rebentis els granets ja que aleshores et podrien quedar marques i taques a la pell de per vida.
Tot i així també estaria bé que anessis al metge per a que miri quin és el teu tipus de pell i et pugui aconsellar quins productes poden funcionar-te millor, però no hi ha productes ni solucions miracle. El metge especialista en pell és el dermatòleg.
Un petó i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano