Vegetariana
Hola!!
Sóc una noia de 16 vegetariana i necessitaria alguns consells.
Sóc molt feliç sense menjar carn, però començo a cansar-me de menjar sempre el mateix. Solc menjar tofu i aquestes coses però començo a estar-ne tipa... Així doncs, em podrieu recomenar algunes dietes o receptes que no incloguin ni carn ni peix?
També m'ajudaria saber quines quantitats hauria de menjar de cada cosa, és a dir, com una piramide alimentaria sense carn i peix.
Moltíssimes gràcies!
Laura Medrano

Hola!!
En primer lloc dir-te que nosaltres sempre aconsellem que us espereu a prendre la decisió de ser vegetarians fins que tingueu 18 anys, ja que prendre una decisió així s'ha de pensar molt bé i a més el millor és esperar a que us hageu acabat de desenvolupar.
Tot i així sembla que tu ja has pres la decisió però que estàs una mica avorrida i tens poques idees. Ser vegetarià no té cap inconvenient sempre i quant es tingui molta informació i estiguem ben assessorats. El nostre consell és que et compris algun llibre que vagi sobre el tema i aprenguis com fer combinacions d'aliments i com seguir una dieta variada i equilibrada ja que sinó fàcilment et passarà això de que n'estàs tipa.
És important que mengis de tots els tipus de verdures, hortalisses i fruites i que ho combinis amb cereals i llegums. En les dietes vegetarianes sovint falta incloure-hi les proteïnes, ja que estan molt presents en els aliments d'origen animal. Una bona forma d'aconseguir-les és combinant cereals amb llegums. Aliments com els ous també en contenen.
Un altre aspecte important és que la vitamina B12 no està present en les dietes vegetarianes, per tant potser hauries de comunicar-ho al metge per a que et recomani prendre algun suplement per a que no et falti aquesta vitamina.
A Internet hi ha molts blogs i pàgines que parlen sobre les dietes vegetarianes, pots agafar idees d'allà. Tot i així el nostre consell és que et compris algun llibre que parli d'això i que et formis. Hi ha moltes combinacions i receptes que pots fer.
Un petó!
Laura Medrano