Problemes amb el pes i el menjar
Holaa!
Peso 74 amb algo (depen del dia) i d'alçada faig 1'60....Els metges ja m'han dit que he de baixar de pes però m'és impossible...M'intento posar en dietes, bec aigua i faig esport com 3 o 4 dies a la setmana (menys quan estic en època d'examens com ara)...Però no hi han resultat...algun consell?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Com saps i com t’han dit els teus metges si que estaria bé que perdis uns quants kg, per un tema de salut no estètic, això és molt important que ho tinguis clar. Amb el que tu estàs dient em dóna la sensació de que ho estàs fent pel teu propi compte i anant canviant de dieta.
És important que més que una dieta el que facis és fer un canvi d’hàbits. I sense obsessionar-te. Les pèrdues de pes s’han de fer poc a poc i menjant bé perquè sinó després poden fer l’efecte rebot.
El més important és que facis esport de tipus cardiovascular, és a dir, ballar, vòlei, basquet, piscina, etc. També pots combinar-los. Jo penso que és molt important que trobis un esport que realment t’agrada i si pot ser d’equip o amb altres persones molt millor. No és necessari que deixis de fer esport si tens exàmens. Pensa que també va bé per desfogar-te i agafar energia. No facis de moment esports de força.
Pel que fa a l’alimentació el que et recomano és que a casa construïu un menú saludable que pugeu seguir tots amb un primer, segon i postra. Intenteu guiar-vos per la piràmide alimentaria i el mètode del plat (però sense fer només un plat). El mètode del plat ens guia amb les proporcions que s’han de menjar de cada aliment. Però realment el millor consell que et puc donar és que demaneu hora a un nutricionista perquè t’ajudi a fer tot això. Et sentiràs més segura i segur que podràs incorporar uns millors hàbits. A més, té coneixements sobre aquest tema i si veu que no baixes de pes potser pot saber quines son les causes. Si hi vas, digueu-li que vols perdre pes però també aprendre a menjar bé i equilibrat, encara que vagis una mica més lenta.
El que és molt important és que mengis cada 3 hores aproximadament, és a dir, que facis 5 àpats al dia. Si intentes perdre pes menjant poc, light i saltant-te àpats l’únic que aconseguiràs és l’efecte contrari.
Et deixo aquí les pautes de base (De la piràmide alimentaria):
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Una abraçada bonica!
Carlota López Ballestar