<3 <3 <3
Hola Adolescents.cat! Tinc 15 anys
Volia demanar-vos als que hi sou darrere d'aquesta pàgina web, que féssiu una cosa nova:
(només és una proposta no hos ho prengeu a dolentes)
Haber jo he fet exercici desde petita petita, que hem passa ara doncs que he deixat l'esport que feia perquè ja no tinc aquella il·lusió del principi. I la part dolenta es que me deixat molt, he engreixat sense donar-me compte, cada cop menjo més bolleria, xocolata, no faig esport, estic la major part del dia estirada al sofà, i com crec que a molta gent li pot estar passant el mateix i molta gent hos fa consultes, en plan estic molt gorda que puc fer? he engordat? Que puc menjar?
Doncs això, que vull tindre una vida sana, veure'm bé i aprendre a menjar de tot i variat.
Però ja me donat compte que per molt que m'ho digui a mi mateixa no aguanto més d'una setmana menjant bé. Que com els meus pares no hem poden pagar un entrenador, ni un gimnàs, ni un nutricionista.
La meva proposta és que si podeu penjar cada diumengue el que hem de menjar durant la semana i les hores de esport que hem de fer.
Osigui tipus esmorzar: suc de tronja i un iogurt, dinar... etc
I tindre una referència a seguir i així ser capas@s de aconseguir-ho tots/es aquells/es que volen o bé aprimarnos, o menjar bé simplement, etc.
Si us plau feu-ho és molt important per mi:(
Però tot i així gràcies.
Llavors la meva
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per la teva consulta i la teva aportació! Estudiarem la teva proposta i a veure si ho podem fer. Tot i així, centrant-nos en la teva situació concreta el que dius és que et vas cansar de fer esport i que vas deixar-te a tu mateixa.
Crec que és important que pensis que ha fet que et deixis a tu mateixa i deixis de cuidar-te (no des del punt de vista del físic, sinó en general).
Saps que l’esport és un hàbit molt important. Si et vas cansar del que feies intenta trobar-ne un altre que et motivi com abans. Si ara et fa molt pal el millor que pots fer és buscar-ne un d’equip o on hi hagi més gent.
Pel que fa al menjar has d’intentar seguir una dieta equilibrada. No t’has de prohibir cap aliment. Quan et vols prohibir coses encara et donen més ganes de menjar-ne. Però si que és important saber que hi ha coses que em de menjar diàriament, altres setmanalment i algunes ocasionalment. No passa res si un dia de postra menges un flam però el que has de fer habitualment és menjar una peça de fruita o un iogurt.
Et deixo aquí les pautes nutricionals que hauries de seguir. Penso que t’han d’ajudar a casa teva. El primer és que intenteu fer junts els àpats (a la mida del possible) i que ho feu amb la tv apagada, sense estar amb el mòbil a la ma, o davant de l’ordinador.
Potser mentre nosaltres estudiem la teva idea podríeu agafar la teva mare i tu o tota la família i el diumenge preparar junts un menú per la setmana seguint les pautes que ara et donaré. Pot ser una activitat divertida i un espai compartit en família.
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat.
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia (els pares poden menjar-ne de 2 a 4).
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. Com t’he dit no estan prohibits però si s’han de menjar ocasionalment.
Una abraçada!
Carlota López Ballestar