AJUDA
hola!
sóc la Tamara i m'agradaria si tinc sobre pes per la meva edat, tinc 16 anys i faig 1.80 i el meu pes ronda els 93kg no se que fer ajuda'm.
Carlota López Ballestar

ESTIL DE VIDA SALUDABLE
El més important és el que tu mateixa comentes, poder seguir una dieta equilibrada i tenir uns bons hàbits saludables. Com dius que no ho aconsegueixes aquí et deixem les nostres recomanacions.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.