Ansietat
Hoola bones, m'agradaria consells per poder contrsolar l'ansietaat.
Fa 1 mes mes o menyss he començat a menjar sa, res de dolços, ja que m'agradaria veure'm millor al mirall, hi ho estic aconseguint, però el problema, esque al migdia i sobretot els caps de setmana, m'agafa unes ganes increibles a menja-me un gelat, o alguna cosa amb mooolt de sucre, i clar, jo no vull això. També dir que avegades em menjo alguna cosa fregida o alguna coseta dolça, pero super poc, 1 vegada cada 2 setmanes.
M'agradaria que em donessiu consells per poder controlar l'ansietat i alguns aliments que no tinguin molta sucre per poder alguna vegada menjar alguna cosa dolça
Moltissimes gràaaacies <3
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Dons en aquest cas l’ansietat d’alguna manera l’estàs provocant tu prohibint-te tots aquests aliments.
Quan a les persones ens prohibeixen una cosa o ens ho prohibim nosaltres mateixos allò es torna molt desitjable. És com quan un cap de setmana et castiguen… aquell és el cap de setmana que tens els millors plans. Dons el mateix passa amb el menjar. Si tu dius “ a partir d’ara no menjaré res dolç” et vindran unes ganes tremendes de fer-ho i ho acabaràs fent, perquè ningú resisteix tant de temps una temptació. A la llarga això pot convertir-se un problema… perquè si has estat temps sense menjar-ho, reprimint-te et poden venir unes ganes brutals de menjar-ho i no poder dir una mica i ja està.
Et recomano que segueixis una dieta saludable i que facis esport però no que et prohibeixis els dolços o els snaks. Aquests aliments es poden menjar, però esporàdicament.
Ni tan sols els metges prohibeixen cap aliment perquè saben que la reacció és aquesta. Sigui quin sigui el teu pes (i per tant les teves necessitats) amb aquests aliments (els de dalt de la piràmide alimentària) el que s’ha de fer és menjar-los de manera esporàdica. No passa res per un dia menjar pastís de postra, el que no podem fer és menjar-ne cada dia. Quan més controles el que menges més fàcil és descontrolar-te,així que intenta no fer-ho.
Espero que la resposta t’ajudi a entendre perquè tens ansietat .
Una abraçada!
Carlota López Ballestar