És normal pesar 46kg quan tens 15 anys?
Hola,
Sóc una noia de 15 anys, medeixo 1,61 i peso 46kg. Faig bastant esport i sóc la més prima de les meves amigues. Això no m'afecta gaire, cadascú és com és. El que em preocupa es que quan em poso malalta, que és bastant sovint, perdo pes. He arribat a pesar 43kg i després em costa molt recuperar el meu pes normal. De vegades encara no l'he recuperat del tot, em poso un altre cop malalta i en torno a perdre. També em preocupa que quan vaig al metge per altres motius, aquests sempre acaben insinuant que tinc anorèxia o bulímia quan jo estic 100% segura que NO en tinc. Menjo tot el que se'm posa al plat però tot i així no aconsegueixo guanyar pes. He estat mirant gràfiques de creixement i he vist que el meu pes està bastant per sota de la mitjana però no sé que fer.
El meu pes és normal? Em pot estar afectant a la salut el fet de pesar poc?
Laura Medrano

Hola guapa!
Tens raó en que pel que mesures i peses estàs prima, però no t'has de preocupar per això si ets una noia que menja suficient i equilibrat. No té perquè afectar-te a la teva salut (sempre i quan la teva alimentació sigui correcta). El pes que tenim ve definit per com ens alimentem, el grau d'activitat física que fem i sobretot per la genètica. Si dius que menges tot el que et posen al plat i que portes un estil de vida saludable, significa que tens aquest pes perquè la teva constitució física és així.
El que em preocupa més és això que dius de que et fiques malalta molt sovint. No sé si és perquè tens alguna malaltia o simplement perquè tens tendència a agafar refredats i infeccions, però si és així, demana consell al teu metge per a poder prevenir que això et passi sovint. Potser estàs baixa de defenses i et cal algun suplement o vitamines. Lo de perdre pes quan s'està malalt és normal, així que el que has e fer és cuidar-te per no posar-t'hi tant sovint.
Un petó ben fort.
Laura Medrano