PES NORMAL
Holaaa adolescents!!!
Tinc un problema: Faig aproximadament 1'70m i ara mateix peso 67kg. He aprimat uns 7kg desde que va començar l'any. Ma mare diu que quan arribi a 65kg he de parar però jo no estic d'acord. Em veig molt grassa i vull aprimar-me molt més!! Vull veure'm bé d'una vegada. Tinc una constitució gran, però estic segurissíma que 65kg és massa. A part algunes amigues meves no pesen molt més de 50kg...
També vull aclarar que m'aprimo d'una manera adecuada, m'enjant de tot i a les hores que toquen, lo unic que he canviat son les quantitats i intento menjar menys porqueries, encara que em costa molt ;)
Doncs... Faig bé en voler-me aprimar més oi?
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Bé, si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del normopes, ni tan sols estàs en la franja alta del normopes. Això significa que ara el teu pes està perfecte. Si mirem el mateix fa uns mesos quan estaves a 74 kg veiem que hi havia un sobrepès molt lleuger, com qui diu no podria considerar-se sobrepès i en cap cas se t’hagués recomanat cap dieta o canvi en l’alimentació, com a molt fer una mica més d’esport. Pensa que estàs en una etapa de creixement i que el cos va canviant constantment. Pel que veig, ho has fet sense cap mena de control mèdic…. Això mai hauria de ser així, ni tant sols si la teva mare ho sap ja que el metge és el que t’hauria d’haver dit si era necessari perdre pes i el més important, com fer-ho de manera saludable. Dius que has menjat de tot però també es veu que has eliminat certs aliments que ara perceps com “dolents” i que has disminuït força les racions. Ara més que mai és una època en que necessiteu menjar bastant, durant l’adolescència necessiteu molta energia, de manera que hauries de menjar igual o més que els teus pares.
També veig una gran comparació amb les teves amigues… quan segurament les teves amigues no tenen ni la mateixa predisposició genètica que tu, ni la mateixa forma de cos, ni la mateixa alçada… És molt important que no et comparis i menys amb el mes, i que no diguis ostres és que elles pesen 50 i jo 67… perquè el pes depèn de molts factors. De fet si mirem la teva alçada amb un pes de 50 kg veiem que estaries en infrapes i que per tant estaries malalta. Se que et semblarà una tonteria però és important que intentis deixar el control del menjar… ara estàs bé… no necessites perdre ni un gran més. Si t’enganxes a seguir perden pes pots entrar en un terreny perillós. Intenta menjar normal i fer esport i sobretot, deixa de comparar-te amb les altres!
Una abraçada bonica!
Carlota López Ballestar