FA 4 MESOS I VOLEM SEXE
Hola, ej meu nom es Benito, i voldria informarme sobre el tema del sexe, ja que tenc 14 anys, fa 5 mesos que surt amb la meva al·lota, i ho volem fer, pero no sabem si es arriscat, ja sabem que tenim que ultilitzar el preservatiu, i que pot fallar, la meva pregunta és, es mes probable que es quedi embaraçada ara que de major?
IESP

Hola Benito!
Si la noia ja té la regla, sempre que hi ha relacions sexuals amb penetració sense cap mètode anticonceptiu (preservatiu, per exemple) hi ha risc d'embaràs.
El preservatiu és un mètode anticonceptiu segur, si es fa servir correctament: cal que reviseu que no estigui caducat o malmès (guardeu-los sempre bé), vigilar a l'hora d'obrir-lo i col·locar-lo, deixar el dipòsit lliure perquè quedi allí tot el semen ejaculat i un cop acabeu de mantenir les relacions sexuals reviseu que no s'hagi trencat. No oblideu que s'ha de posar quan el penis està en erecció i que n'heu de fer servir un de nou per cada vegada (no es poden reutilitzar).
Si es trenqués el preservatiu, recordeu que és en aquests casos quan es pot fer ús de l'anticoncepció d'emergència, com la pastilla de l'endemà, que s'ha de prendre en les hores posteriors.
Us recomanem que sempre tingueu més d'un preservatiu a mà per si de cas!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat