Tinc por!
Hola, tinc una preocupació rondant pel meu cap des de fa unes quantes setmanes i és que sento que estic preparada per tenir relacions sexuals amb la meva parella, però tinc molta por que es trenqui el preservatiu o alguna cosa ... ja que seria la meva primera vegada i no vull que res surti malament. El temor que es trenqui em treu les ganes ... Què puc fer? Ajuda!
IESP

Hola P_p_B!
Els preservatius són un mètode anticonceptiu segur, si es fan servir correctament. Recordeu que sempre heu de mirar que el preservatiu no estigui caducat o malmès, col·locar-lo quan el penis estigui en erecció i abans de començar amb la penetració. Veureu que hi ha un dipòsit que ha de quedar lliure a la part de la punta del penis on quedarà el semen ejaculat.
Un cop hàgiu acabat comproveu sempre que no s'hagi trencat. Com? Doncs podeu fer un nus i apretar amb els dits per veure si s'escapa fluït per algun lloc, o podeu omplir-lo d'aigua i també veureu si hi ha alguna petita fuga.
Si es trenca, que els nervis no us paralitzin! En aquests casos està indicat prendre anticoncepció d'emergència, com la pastilla de l'endemà, que s'ha de prendre a les hores posteriors a la relació sexual de risc. Recordeu que no se'n pot abusar!
Et pengem un enllaç dels redactors d'Adolescents.cat on mostraven com posar un preservatiu:
Familiaritzeu-vos amb els preservatius abans de mantenir relacions sexuals, proveu de posar-lo, de veure com són, l'elasticitat que tenen, etc. Veureu com així ho teniu més clar per fer el pas. No tingueu pressa i doneu-vos el temps que necessiteu per tenir les coses clares!
Us recomanem que sempre tingueu més d'un preservatiu a mà, per si de cas! ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat