vull córrer
Hola! Veureu, m'agradaria començar a fer una mica d'esport, però anar a un gimnàs em fa MOLT de pal, i no vull apuntar-me a classes de cap esport perquè no en trobo cap que em motivi prou. El que realment em motiva és anar a córrer, i amb el començament de curs penso que és un bon moment per començar-hi (ara mateix no faig gens d'esport, només Educació Física), però vull anar sola... i la meva mare no em deixa. Diu que sóc massa petita (tinc 16 anys i amigues que ho fan), que no estic preparada, i no sé quines paranoies més. Puc fer-ho, i vull fer-ho, però no sé com convèncer-la... què faig?
espero que m'entengeu.
Laura Medrano

Hola guapa!!
La nostra recomanació és en primer lloc que busqueu temps i ganes per a practicar esport, ja que és importantíssim per tenir una millor salut i per a sentir-nos millor amb nosaltres mateixos. Ara bé, per a que això passi s'ha de ser regular i marcar-se uns dies a la setmana per a la pràctica esportiva, que hem d'intentar no saltar-nos.
Pel que fa al tipus d'esport, pots escollir el que tu prefereixis. De fet és molt important que estiguis motivada ja que sinó serà fàcil que t'avorreixis i deixis de fer-ho. L'ideal és que sigui un esport en equip ja que així tindràs més ganes d'anar-hi (per veure als companys i companyes d'equip, per compromís amb l'equip, ...), però si penses que sortir a còrrer et motiva i seràs capaç de mantenir-ho en el temps, endavant. Un consell per a que aconsegueixis mantenir la motivació per anar a còrrer és que t'apuntis a alguna cursa popular del teu poble o barri i així tindràs més ganes de sortir a còrrer cada setmana per entrenar per la cursa.
Entenc que et faci ràbia que la mare et digui que ets massa petita per anar-hi sola, però pensa que ella no ho fa per fer-te la punyeta, sinó que realment pensa que pot ser perillós i ho fa per protegir-te. Intenta posar-te d'acord amb alguna amiga que visqui a prop teu i planifiqueu-vos per anar a còrrer juntes, així segurament a la teva mare no li semblarà tant perillós. Quan portis un temps sortint a còrrer amb la teva amiga, tindràs més arguments per demanar-li permís a la mare per anar-hi sola. L'altra opció que tens és apuntar-te al gimnàs i còrrer a la cinta (tot i que és força avorrit)... Tot i així, anar a còrrer amb algú és positiu ja que us animareu l'una a l'altra i passareu una estona més divertida que no pas si vas sola.
Una abraçada i sort!
Laura Medrano