La primera vegada
Primer de tot agrair tot el que feu per els adolescents
Fa uns mesos que tinc novio i em decit fer-ho pero em tingut un petit problema. No es que pasi vergoña pero es la segona vegada que ho intentem i no m'entra. M'ha posat els dits abans pero seguiex igual. Hi ha alguna postura o alguna cosa que poguem fer? Es la primera vegada i estic molt nerviosa pero tot i aixo tinc por de no poder
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. És normal que primeres vegades estiguem nerviosos i nervioses i és normal que al estar tensos el cos també se'ns tensi, i amb el cos també hi afegim els genitals.
Com més relaxada i excitada estiguis millor! Sobretot teniu en compte que és important que utilitzeu el preservatiu i que aneu poc a poc. Intentar estar en una postura on tu controlis el moviment i fins on entra, potser d'aquesta manera et sents més segura.
Si finalment descobrissis que tens vaginisme (que no entri per la teva vagina ni un dit, ni un tampó, ni un penis), és una dificultat que amb tractament combinat psicològic i fisioterapèutic, es soluciona en la gran majoria de casos.
Una abraçada, moltes gràcies per escriure'ns i per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat