Exercici (anonim porfaa!)
Hola! Necessito que m'ajudeu. Tinc 16 anys i sóc molt dolenta amb l'esport. M'agradaria augmentar la resistència i la velocitat, ja que en tinc poquíssima. També tinc hipotiroidisme i això fa que tingui menys resistència i m'engreixi amb molta més facilitar. A part d'augmentar la resistència i la velocitat m'agradaria aprimar-me ràpid. Millors exercicis? I què puc fer perquè em doni igual que els de la meva classe se'n riguin de mi en l'esport? Gràcies!!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Bé en primer lloc, com ja saps totes les persones tenim diverses capacitats i coses que se’ns donen bé. Això no significa que TOT se’ns hagi de donar bé. Hi ha coses que fem molt bé, altres bé, i altres que simplement les fem. Hi ha moltes persones a les que no se’ls donen molt bé els esports i no passa absolutament res. Aquests companys que es riuen de tu per l’esport segur que tampoc son perfectes i tenen altres coses que no se’ls i donen extraordinàriament bé. Jo penso que la millor actitud que pots tenir és ignorar-los. Si mostres que t’importa t’ho continuaran fent…. En canvi si veuen que no t’importa res del que diuen acabaran passant del tema.
La resistència i la velocitat s’augmenten poc a poc, fixa petits objectius i un cop ja no et costi augmentes una mica més.
Amb el hipotiroïdisme saps que això d’aprimar-te ràpid és molt complicat. A més no és gens bo ni per tu ni per ningú. Si vols passem el teu pes i la teva alçada i mirem si realment necessites perdre una mica de pes. Enviem una nova consulta dient que ets tu i així ho puc mirar.
I sobretot amb lo teu amb l’esport… al final el millor és poder-nos riure de nosaltres mateixos i viure les coses amb sentit de d’humor. Segur que si et rius de tu mateixa t’acabarà fent gràcia i tot. T’ho dic per experiència ;)
A més tots podem trobar esports que se’ns acabin donant bé. Jo abans l’odiava i de petita l’educació física era la classe que més odiava. Un estiu la meva mare, com veia que ho passava malament em va apuntar a un gimnàs i en grups petits em van fer agafar confiança, i em van ensenyar lo del potro la vertical, etc. Allà per curiositat vaig descobrir que era el hip-hop i em va agradar així que ho vaig provar i al final em va agradar tant que va convertir-se en la meva passió i vaig acabar en una companyia de dansa. Així que ja saps… el món de l’esport és molt gran i al final es tracta de provar coses fins que trobis la teva.
Una abraçada
Carlota López Ballestar