4 preguntes
Quan estudies cremes calories? I quan fas les feines de casa? I quan estas dret pero sense mouret? Si es que si, quantes en cada cas? Estudiar es com fer exercici fisic? Quantes hores s haurien de dedicar als estudis per dia?
Merci
Laura Medrano

Hola!!
En primer lloc m'agradaria comentar-te que permanentment estem cremant calories ja que quan el nostre cor batega cremem calories, quan respirem cremem calories, quan ens movem cremem calories... El cos humà simplement per estar viu ja crema.
Així doncs la resposta a les teves preguntes és que si, que quan estudies cremes calories, igual que quan fas feines de casa i quan estàs dreta. El que varia és la quantitat de calories que cremes. Quan més activitat física fas, més en cremes: fent feines de casa en cremaràs més que no pas estant dreta sense moure't o asseguda a una cadira estudiant.
La quantitat de calories que una persona crema canvia en funció del sexe (noi-noia), del pes, de l'estona que està fent l'activitat i de com d'acostumat està el cos a fer esport i exercici. No puc dir-te quantes calories es cremen fent aquestes activitats ja que com veus depenen de molts factors.
Respecte al tema dels estudis, depen de quin curs estiguis fent i de les teves capacitats i necessitats. El que es recomana és que com a mínim es dediqui una hora al dia a estudiar i repassar els continguts que s'han fet a classe. De vegades quan els profes no posen deures pensem que ens podem prendre la tarda lliure i no fer res, però sempre és millor aprofitar per repassar continguts o per començar a fer resums i esquemes per al dia de l'examen. Però com t'he comentat, això depén. No és el mateix una persona que estigui a 2n d'ESO que una persona que estigui fent Batxillerat o que estigui a la Universitat.
Espero haver-te resolt els dubtes!
Una abraçada i gràcies per fer servir el consultori.
Laura Medrano