t"Tom Tom"
Hola, m'agradaria saber quina resposta li heu donat al noi que demanava lo dels trastorns alimentaris.
"saber com funcioneu alhora de realitzar una intervenció, quins processos realitzeu, quines pautes doneu als "malalts", etc."
deia això el noi.
És que m'interessa. Gràcies.
La consulta posava "Trastorns alimentaris"
Laura Medrano

Hola!
Doncs al noi de la conulta li vam comentar que vingués un dia a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) ja que el tipus de consulta que ens feia requeria una resposta força llarga i era millor explicar-li en persona i conèixer-nos per a poder-lo ajudar millor amb el seu treball.
A grans trets es tracta de que la persona que pateix una malaltia com el trastorn per afartament es posi en mans de professionals i inici un tractament especialitzat. Els trastorns de la conducta alimentària són malalties greus i complicades, i amb pautes no és suficient per a que la persona es recuperi, sinó que cal un tractament multidisciplinar (això significa que hi han d'intervenir diferents professionals: psicòleg, nutricionista, endocrí, infermeria, psiquiatra...).
El tractament d'aquests trastorns passa per diferents fases i dependrà de com està el malalt en el moment d'arribar a la consulta. En tot cas des de l'ACAB no fem tractament ja que som una associació i la nostra funció és informar, acompanyar i ajudar a les persones que pateixen un trastorn alimentari i a les seves families, però el tractament l'han de fer en un centre especialitzat o a un hospital.
Espero haver-te aclarit una mica,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org