Pes extrem
Hola,
Soc un noi de 14 anys que fa 165cm,pero tinc un problema,i es que peso 73kg!!!!
M'agradaria saber que fer per tenir un pes regular...
Laura Medrano

Hola 707 i gràcies per escriure'ns!
El nostre consell és que vagis al metge per a que et donin un cop de mà per estar en un pes saludable. A Internet segur que ja has vist un munt de dietes i coses que la gent recomana  per perdre pes, però la veritat és que no és recomanable que les facis perquè una bona dieta ha de ser feta a mida (personalitzada) i sobretot s'ha de fer un seguiment perquè perdre pes no és fàcil.
A nivell general la recomanació és que t'acostumis a menjar bé i saludable sempre. És a dir que l'objectiu no ha de ser fer una dieta concreta per aprimar i aleshores despreocupar-te'n, sinó que es tracta de que aprenguis a seguir una dieta equilibrada i que siguis capaç de mantenir-la, ja que sinó apareixerà el famós efecte rebot. A més, a part de l'alimentació és essencial l'esport. No ens has comentat si ets esportista o no, però en tot cas hauries de fer com a mínim unes 3 hores d'esport a la setmana (a part de les d'educació física de l'Institut).
Espero que amb aquests consells bàsics puguis començar a sentir-te millor, però insiteixo en que et recomanem que demanis orientació al teu metge o metgessa.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org