Acne
Hola !!
Estic molt amoïnada ja que tinc acns i fa unes setmanes els granets s'em havien anat i ara de cop em tornen , no hi cap crema o algu per que martxin, em preucupa molt el meu especte i no m'agrada que s'em veiguin grans ...
Gracies m'encanteu per cert !!
Carlota López Ballestar

Hola!!
Moltes
gràcies a tu per seguir-nos, en fa molta il·lusió sabé què t’encanta
adolescents.cat.
Hi
ha molts aspectes relacionats amb l’acne, però el principal factor és la
genètica. Per això hi ha persones que tenen més tendència a tenir-ne que uns
altres. Amb això, no podem fer res!
Un altre factor és el
hormonal, per això el cicle menstrual té molt de pes. En el cas de les noies
normalment quan estem ovulant és quan ens en surten més (sobretot dies abans i
el primer dia de regla). També depèn de l’època de l’any, a la tardor surten
més. Tot això s’agreuja a l’adolescència, ja que és l’etapa de la vida en la
qual tenim més canvis hormonals: l’acne afecta al voltant del 80% dels adolescents
entre els 13 i 18 anys.
En resum, que tinguis
granets és tan habitual com natural, i és molt difícil de controlar.  Però encara que no hi ha res miraculós hi ha
moltes coses que pots fer:
Mantenir una bona
higiene
, és a dir, rentar-te la cara amb aigua i un sabó neutre cada dia (matí
i nit)
i acostumar-te sempre a desmaquillar-te abans d'anar a dormir per a que
la pell respiri.  A més d'això també és
important tenir la pell hidratada i per a fer servir una crema que et pugui
anar bé el nostre consell és que ho demanis a la farmàcia i/o al dermatòleg
(metge especialista de la pell). Hi ha mil cremes diferents i no totes van bé
per a tots els tipus de pell, així que el millor és que un expert t'assessori i
et recomani. Si utilitzes maquillatge, deixa’t també aconsellar, hi ha productes
formulats específicament per a la pell jove amb acne (per exemple lliures d’oli
o greixos en la composició).
Recorda també que és molt
important que no “maltractis” els granets, perquè hi ha perill deixar cicatrius
permanents, per tant, millor no tocar-los massa.
En cas que et preocupi
molt, és recomanable anar al metge o metgessa especialista
(pediatra, metge o
metgessa, dermatòleg i/o endocrí) per valorar si t’aniria bé un  tractament específic (hi ha molts, s’adapten
al tipus, zona d’afectació, gravetat i factors associats a l’acne). Habitualment
aquests tractaments triguen un temps en observar-ne la millora (a partir de dos
mesos), són de llarga durada (potser anys) i, per tant, requereix de controls i
seguiment periòdics amb l’especialista, però poden resultar molt efectius.
Un últim consell és que
intentis no donar-li massa importància a l’acne i no deixis que això t’obsessioni,
sabem que l’angoixa, l’ansietat, els nervis, l’estrés...  també és un factor que incideix negativament
en l’acne. Dedica’t temps a seguir els consell, parla amb els pares sobre la
possibilitat de consultar un especialista, i després espera’t que arribin els
efectes positius, no li donis més voltes al cap, et sembla?
Una
abraçada!
Mónica Fernández
Psicòloga
@Acabcatalunya
www.acab.org